Tipurile de activităţi specifice serviciilor de logopedie
Evaluarea psihologică
- evaluarea profilului cognitiv, afectiv, psihosocial şi de personalitate al membrilor familiilor persoanelor cu dizabilităţi
- evaluarea psihopedagogică şi psihodiagnoza dezvoltării cognitive, afectiv-motivaţionale şi psihosociale, precum şi a personalităţii persoanelor cu dizabilităţi sau CES
- evaluarea și psihodiagnoza tipului și severității disfuncției persoanelor cu deficiențe/handicap
Intervenție psiho-educațională
- Consilierea psihologică, psihoeducaţională şi psihopedagogică în vederea optimizării procesului învăţării, promovării atitudinilor şi conduitelor prosociale, precum şi a celor de viaţă sănătoasă, stimulării motivaţiei vizând dezvoltarea personală, depăşirii cu succes a situaţiilor de criză, conflict şi risc în cazul persoanelor cu dizabilităţi
- Intervenţia psihologică şi psihopedagogică în scopul optimizării autocunoaşterii şi dezvoltării personale, prevenţiei şi remiterii dificultăţilor cognitive, afective şi comportamentale de intensitate subclinică la persoanele cu dizabilităţi
- Furnizarea terapiilor specifice pentru persoanele cu dizabilităţi
- Intervenția logopedică (preventivă și curativă), în tulburările de limbaj și comunicare
Evaluarea logopedica poate incepe la copii incepand cu varsta de 2 ani, iar la adultii care au suferit AVC( accident vascular cerebral), dupa externarea din spital, in functie de starea pacientului.
In functie de psihodiagnosticul copilului , interventia poate fi de scurta sau lunga durata, cu sedinte mai rare sau mai dese( 2-3 / saptamana).
La adultii care au suferit AVC se recomanda evaluarea psihologica, pe langa cea logopedica, dar si evaluarea neurologica si cea a medicului de recuperare in vederea stabilirii kinetoterapiei necesare reabilitarii.